Percutian

After roughly seven days of holiday... and here i am back at home.
Hai. Baru balek bercuti. Penat tau,kaki macam nak tercabut. (padahal minggu lepas dah balek dah)
Bercuti ke alor star to perlis to kuala kangsar to ipoh. Dia macam bukan la cuti sangat, ni sebab cousins semua nak kahwin, makan nasi minyak la. Plus nak amek berkat. Ehem.
So alang alang dah travel jauh, pergi bercuti sekali la.
Hari jumaat, 25 may 2012 sampai 1 jun 2012. Ingat sepuluh hari. Ayah siap bagi schedule vacation through email lagi. Semangat.

27 May 2012 , Kak bazalina's reception (belah lelaki)
Dekat perlis






Cousin's punye wife kak nisa, and mia 


Makan dengan budak budak ni, rasa macam kanak kanak keriangan yang tak perlu tension apa apa.



Dengan cermin jugak aku bergambar, sedih tak de sapa nak tangkap gambar diri sendiri.

28 May 2012,


Tenang je tengok sawah padi. Nampak pakcik makcik tua kerja kat sawah padi, buat aku semangat nak belaja tinggi sampai phd, pastu boleh tolong makcik pakcik keje sawah ni.

Ladang Mempelam Harumanis




Mempelam Harummanis ni only found in Perlis. 
Dekat ladang harummanis ni ada jual mempelam makan dengan pulut and also jus harummanis.. Sedap wooahh!





Then , in the same day pergi taman ular perlis 
Geli tengok ular ular ni, ada tu, nampak aku terus macam nak keluar dari tempat kaca. 
Satu lagi tu, aku lalu dekat ular tu, kepala terus ternaik. Ular tedung pulakkk, seram aku.  Aku selekeh sangat ke, entah la. Macam macam hal ular ni 




Ular laju gua







Bayaran masuk for dewasa rm4.00 , kanak kanak rm 1.00, kalau bawak masuk kamera rm1.00, kamera video rm 2.00. 


Next, Taman Herbal Perlis . Tempat tempat yang pergi in one day ni semua dekat dekat je. Tu yang satu hari sekali tiga tempat pergi. Peluh memang ada la, tak perlu nak cakap, basah lenjun. *gunalah rexona haha

Bunyi taman herbal macam bosan je. Panas pulak tu.



comel gila nama








The next day we went to ladang nipah, also in perlis. You know nipah? Nipah tu pernah dengar , rupa macam mana tu tak tahu. Let see the nipah. 


Tak buat analisis pasal nipah ni, tak tahu sangat. So there is the first picture which is the bunga, second, buah dia, the tree and last picture tu tempat keluar air nipah. eh bukan, nira. 


ayah kemain tayang air nira. 
 Okay next, kite pergi ladang anggur.
Taman anggur perlis, tiket masuk for dewasa rm3.00 and for kanak kanak rm2.00
Ofkos ada jual buah anggur,satu paket rm10.00
Ladang anggur ni dekat sungai Batu Pahat Perlis. Sebelah je dengan taman herba, taman ular semua tu, senang pelancong nak cari, tak payah berpeta peta bagai.




Pergi ladang anggur ni, tak boleh makan pun anggur, means tak boleh petik. Tapi pakcik tu baik hati. Dia bagi family aku je petik. Alhamdulilah dapat rasa anggur fresh fresh terus masuk mulut. 









hai, saya jumpa juara masterchef. Kak ezani dengan naib juara masterchef, Wahidan.
Ibu semangat yang nak begambar sebenanye, aku join je. 





Dah, tak larat dah. Next entry sambung. Bye.

Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review