R.A.M.A.D.H.A.N




Malam ni dah masuk satu ramadhan. Maghrib ni, syaitan semua dah masuk lokap. Ya ALLAH, bestnye hidup tanpa syaitan. Pintu syurga terbuka dengan luasnya. Tak sabar hoi. 
Aku dah ada dekat rumah since malam rabu. Kemain awal balek. Student lain semua balek hari kames or jumaat. 
Tiga hari kelas, Empat hari cuti. Heaven tak. Alaa, tapi satu kelas aku skip. Tak pernah tak datang lagi. So takpe la. *Sedapkan hati.

Syukur satu ramadhan celebrate dengan opah ayah,ibu, aisyah and the rest. Syukur aku masih hidup lagi dan dapat jumpa ramadhan this year. Syukur atas segala segalanya. :") 


Sabda Rasulullah SAW: Daripada Ibnu Abbas R.A. "Barangsiapa merasa gembira dengan sebab kedatangan bulan Ramadhan nescaya Allah Taala mengharamkan jasadnya daripada api neraka". (Riwayat Ahmad)


Banyak target aku nak kejar for this ramadhan.
Nak kurangkan gosip gosip dengan kengkawan. 
Nak baca alquran setiap hari, setiap kali after solat fardhu. Target tiga puluh juzu' satu bulan. Tapi perempuan dengan cuti bagai. Tolak tolak dalam dua puluh dua hari puasa. 


Biasa , satu hari satu juzuk. Dengan kes cuti ni, satu hari kene habis baca satu setengah juzu' atau dua juzu'. AHHH!!! pengsan la aku. Alaa, kalau satu hari aku boleh non-stop bercakap, baca quran takkan tak boleh kan? Okay okay okay, boleh punye ni.


Entah boleh ke tak entah.


Dapat dari blog kak mili. 
Dulu zaman sekolah, everytime nak ramadhan mesti ada cikgu bagi mutabaah amal ni. Tapi tak penah full . 
Ni dah besar , umur pun dah boleh kahwin. Tak tahu la penuh ke tak. Just wait and see.


Gegadis , kalau ada lelaki yang nak berkenalan dengan awak, mintak nombor apa semua,at this holy month. Reject terus! Say that saya ingin mendekatkan diri dengan Allah, dan mencari cinta Ilahi. Haa gituh.*ni kes kene dekat aku, tu yang habaq tu. 



So here , I would to thank Allah because of his mercy I can still feel the atmosphere of Ramadhan, fasting around my neighborhood and family :)
Hope all muslims in the world can feel the joy of fasting. :)
Happy fasting all!
Treat it like it’s going to be your last ramadhan! :’)

Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review