Blessings of Ramadan

Assalamualaikum. Syukur aku dah ada kat rumah. Rumah yang tercinta bersama keluarga tersayang. *Skema pulak ayat.

Since dari tahun lepas, aku teringin nak solat teraweh dekat masjid wilayah. First time pergi masjid wilayah, sebab cousin nikah situ. The place ya allah, lawa to the max. The environment sangat best! Bagi aku, ianya sangat menakjubkan, awesome , buat aku tercengang first time tengok dalam masjid dia seindah itu. Haaa keluar dah kata kata aku ni ha. 
Aku jenis yang jarang pergi masjid. Kalau pergi pun setakat solat teraweh di UIA, surau dekat rumah atau suaru kat kampung, tu je. Memang bagi aku, masjid wilayah is really beautiful! Sampai aku cakap kat ayah aku, aku nak nikah kat situ. :))))))



So I balek from melaka on wednesday night. Dari alor gajah betolak pukul 4.30 petang. Sampai TBS (Terminal Bas selatan) nak dekat maghrib. Then dari TBS, ambil ktm to segambut. First time aku rasa ke segambut. Aku ingat segambut ni kat johor tahu. Tak guna dapat A geografi PMR dulu. 
Dari segambut tu, sampai je station segambut, farahin dengan aizat amek aku. 
Gila kabut at that time, cari surau ape sume. Siap pakai google map lagi cari surau untuk solat jama' and isyak.

Lepas isyak terus rushing pergi masjid wilayah. Macam explorace do. Checkpoint satu ke checkpoint dua. haha. 

Masjid wilayah buat dua puluh rakaat solat teraweh, tapi kiteorang buat lapan terakhir je. 
Then pergi makan dekat chawan, publika. 
Sempat berfacetime dengan shepah , rindu !!.

Tahu tak masa ni pukul berapa makan? nak dekat pukul sebelas malam tau. Anak dara jenis apakah daku ini. alaaa, rilek la . Kite bagitahu ayah ibu kite la. Ha, makan makan situ sampai la pukul 12.30 malam. Then we off to masjid wilayah balek. 
Aku sebenanye baru tahu plan farah nak tido masjid, aku ingat teraweh je. (Lem sangat la aku ni). Tido masjid, lagi la excited. Qiammulai tau. Seronok weh. Sejuk je kat masjid tu. Lagi pulak tengah sepuluh malam terakhir ,mencari malam lailatulqadar sume. So, taknak la lepaskan peluang kaannn. Kalau kat rumah, punye payah nak bangun tengah malam tu. 



Balek rumah esok pagi tu, sampai rumah terus tido pengsan. Teruk nyahhhh.
Seriusly, nanti nak pegi masjid wilayah lagi. I just dont want ramadhan to be end. I love ramadhan, because it makes me calm. I'll meet you again, ramadhan , insyaALLAH.
Thank you to aizat and farahin . <3 



"Weh,best weh kat masjid wilayah.Nanti aku nak nikah sini la"
"haa, book la book"
"ha? book? okay"

So, pagi ini last kita bersahur. Last kita sahur paham tak? Sedih k . 

Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review