Drama di Zulhijjah

Lagi sebulan lagi cuti, uuuu best melepak dekat rumah. Jadi suri rumah. Tak expose diri dengan matahari. *Lepas ni, naik sem baru, aku mesti dua tona lebih cerah-ayat krim garnier lisa surihani.

Bibik yang jaga opah lari lagi dari rumah. Well, hoi bibik, kau ingat kiteorang nak cari kau? Hmm.
Ini bibik lain, yang baru dua bulan keja dah cabut lari. Entah pape sangat. Wancik cite, dia ikut bangla yang baru kenal kat kawasan rumah aku. Izinkan ku mencarut !@#$%^&*()_
Bibik ni siap ada dua fon lagi. Sah sah la text, call dengan siapa dia nak lari keluar bersama kan? Tapi dia tak cakap pun dia taknak kerja, taknak jaga opah ke apa ke.Hish!
Aku enggak ngerti bibik bibik zaman sekarang ni, aku capek tahu enggak? gaji baru masuk , terus lenyap macam tuh. Damn!

Cerita dia, sehari before ibu ayah balek haji, on 4 November, wan ita, pak ni, wan su datang tido rumah . Pagi subuh tu bibik ada lagi kat bilik opah. After subuh tu, tak tahu apa jadi, tapi wancik yang kejut aku.

Wancik : Aliah! bangun! Bibik dah takde!
Aku : Jangan la menipu wancik *sambil tarik selimut
Wancik : Alia!bangun, bibik tu lari dari rumah
Aku : *mata terbukak , terus bangun HA??? gila ke? Betul ke?
Wancik : Betul la. Dia baru lari. Sekarang tak jumpa kunci rumah.

Search kunci rumah, dalam sejam tak jumpa. Ini plan bibik, lari dari rumah , kunci rumah dia sorokkan. Sempat la dia naik teksi , naik lrt apa sume.

Haihh, penat. penat la dengan drama drama indon.

 5 November yang sentiasa ingat hari ibu ayah balek haji, ibu ayah selamat balek malaysia pukul 2 pagi. Dua kereta pergi airport, satu kereta wancik, satu lagi kereta pak pipi. Disebabkan takut balek pagi gegelap without lelaki, wancik ajak aizat. Aizat diangkutnye bawak airport. Padahal Takde kene mengena dengan aku. Tapi takat jiran wancik je la. hmm.



Orang belakang tu jiran belakang bukit,belakang rumah maka dibelakang la kau.haha

Ibu bawak balek banyak gila barang. Sejadah, sejadah dia lawa lawa. Rasa nak buat hantaran. SERIUOSLY. heheh. Then, tasbih berpuluh puluh. Nampak gaya macam beli sepuluh percuma lima. Pastuh kurma yaallah kaya. Banyak sangat. kismis, kacang kuda, kacang gajus, buah tin. Air zam zam tiga balang jubah ibu pos kerumah before balek malaysia. Raya aidiladha hari tu semua adik beradik pakai jubah ibu beli.





6 November , one day after ibu balek, farah dengan aizat datang rumah. Seronok bila kawan datang rumah pastu becerita begosip nonstop. Best sangat ! Tak cukup dua jam melepak rumah aku ni, kene tido rumah aku baru best begosip.
Diorang datang ni, aku ajak, then plus, kes aku tak boleh keluar lah. Bukan sebab parents tak bagi keluar, sebab kene jaga opah, because bibik lari dari rumah tu la .



Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review