Not like camel.

Eh, dah jumaat. Seronoknye. Okay, next week empat test, straight. Seram.
Baru habis kelas law tadi so everytime habis kelas law, ada slide for santapan minda. And that santapan minda pasal agama la, hadith riwayat ape semua tu. Bagus la, aku suka.
Tapi tadi punye santapan minda , aku sentap. Sentap dengan madam. Tak tahu nak sorok muka kat mana.
Tadi santapan minda pasal aurat , haram tak bertudung, pakai tudung tapi terlanjang, pakai baju ketat and aurat rambut bunggul macam unta. Disini la jantung aku rasa macam ditusuk. (konon sentap la) hamboi.

Kalau ikutkan takde la tinggi mana bonggol rambut aku, tapi terasa jugak tersentap and nak bagitahu la, memang tak boleh, dan tak elok la pakai tudung tapi rambut belakang sanggul, bonggol macam unta.

Soalan : Hukum memakai sanggul tinggi

Sabda Rasulullah s.a.w. "Perempuan-perempuan yang memakai pakaian tetapi masih seperti telanjang (dedah aurat) sehingga memalingkan pandangan lelaki ajnabi atas mereka, kepala mereka seperti bonggol unta Khurasan dan tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya pun” (riwayat Muslim)


"Diriwayatkan oleh Imam At-Tabari dalam Al-Mu’jamus Saghir dengan sanad soheh bahawa Rasulullah bersabda yang maksudnya; akan datang suatu masa dalam umatku segolongan wanita berpakaian tapi sebenarnya mereka bagai bertelanjang tanpa pakaian.Sanggul mereka ditinggikan bagai goh unta(bonggol).Kutuklah mereka,sesungguhnya mereka itu terkutuk (dikutuk oleh Allah)
Hadith - Sahih Muslim, #6840, Narrated Abu Hurayrah


tak dapat bau syurga, nak masuk pun apatah lagi. OKAY, saya aliah syafiqah kembali ke TV3. hahah


Saya rasa saya di level 6 dan 7, 8 tu insyaallah la.


Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review