Random thought #2

I'm just wondering, thinking..about....
It's about aurat.
Kenapa still ada yang tak tutup aurat?
Kenapa still ada orang yang semakin hari warna rambut semakin berwarna?
Kenapa still ada yang keluar hang out , baju tak ada lengan , seluar short, while wearing your sunglasses?
Apa perasaan eh , bila macam tu? May I know? Sebab everytime aku jumpa perempuan melayu yang mostly islam, pakai pakaian macam tu mesti pop out soalan macam ni.

Okay, macam ni la. Cuba bayangkan , ada dua jenis lollipop. Yang pertama, lolipop yang dibalut plastik kemas.
Another one is lolipop yang tak berbalut. Pastuh dua dua lolipop dibuang ke jalan , or lantai yang kotor
Which one do you choose?
 Sudah tentu yang berbalut, sebab? Sebab tak kotor. Gerenti selamat dimakan.
Yang lolipop kedua tu? haaa, siapa nak kalau dah kotor, terbiar macam tu. Right?
ISLAM SANGAT VOGUE KAN?

This is the same concept as aurat.
Aurat kita, kita kene cover la. Why ? Sebab Allah suruh. Senang kan? Sebab Allah dah jadikan kita, Allah bagi kita life di dunia. Allah bagi kita hidup di dunia dengan syarat kene ikut perintah Dia. Salah satu syarat dia is tutup aurat (untuk perempuan ) kecuali muka dan tapak tangan . Itu pun Allah suruh dekat dunia sahaja. I REPEAT, DUNIA SAHAJA. Bila dah ikut perintah Allah, Allah bagi hadiah which is jannah or syurgaaaa. Di syurga, tak ada rules. Tak de rules kene cover aurat pun. Means, kita semua di syurga nanti freehair!!!! YEAY! HAHA

Dear friends, please please please pakai la, cover your aurah. Aku nak kawan kawan aku masuk syurga, sama sama weh.

Aku bukannye perfect main cakap orang tu, cakap orang ni, tapi aku nak kita sama sama. Faham tak sama sama? Tak nak, kau lain, aku lain.

Kita tak tahu bila kita mati. Sumpah. Aku pun tak tahu bila.

I found these bebanyak yang macam , aku pun terasa jugak.

Biarlah muka dan pergelangan tangan kita gelap sebab ‘burn’ dek matahari di dunia,
Supaya tidak nanti seluruh badan kita di’burn’ dengan panasnya api di neraka.


Setitik air peluh seorang wanita yang kepanasan apabila bertudung demi untuk menutupi auratnya, ia dikira sebagai pahala.
Panas di dunia, sejuk di akhirat sana.
Sejuk di dunia, derita kepanasan di akhirat sana.


Don’t claim you really love your dad until you take good care of your aurat



Saya bukan ustazah. saya bukan ustazah. saya bukan usatzah. Saya hanya hamba allah yang 'kiyomi' .
assalamualaikum.



1 ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review