Kuasa Dhuha Prayer

Salam ramadhan yang ke 10,
Ramadhan selalu buat aku tenang. Yela, takde syaitan iblis berbisik suro aku makan ke.
Tahun ni aazam satu juzuk, satu hari. Dalam sebulan puasa insyallah boleh khatam satu alquran.

Teknik satu hari satu juzuk (20 pages)
Subuh (4 Halaman muka surat)
Zuhur (4 Halaman muka surat)
Asar (4 Halaman muka surat )
Maghrib (4 Halaman muka surat )
Isyak (4 Halaman muka surat )

Then satu juzuk berjaya baca dalam sehari.
That's a little bit how to read alquran in one month.

Im just excited to tell you about solat dhuha.
Ayah adalah lelaki number one dalam hidup aku yang selalu aku suka follow apa dia buat. Ayah tak pernah tinggal solat dhuha. Start dari ramadhan ni, aku cuba buat dhuha setiap hari.
Dhuha memberi rezeki sumpah lillahitaala, sumpah tak tipu. Allah buka pintu rezeki lebih yang lebih kaalu buat solat dhuha.



My experience first time buat, betul ke rezeki datang kalau solat dhuha? You know after solat tu, lepas satu satu rezeki datang. Aku terus macam nak nanges, kenapa aku tak solat dhuha since aku kecil dulu? Kenapa sekarang baru aku tahu miraclenya dhuha ni ya Allah.
Rezeki tuhan bagi not only dari segi duit , banyak rezeki lain Allah bagi kalau buat dhuha. Apa rezeki aku dapat tu, taknak cerita, experience it yourself!

Aku rasa nak bagi ceramah atau vlog the benefits of Solat Dhuha.
Sebab selain review makeup, aku nak review solat dhuha SANGAT SANGAT MEMBERI REZEKI KEPADA KITA. ALLAH AKBAR.
Rasa nak menjerit, awak semua kena cuba cari free time untuk solat dhuha.
Then rezeki datang bertalu talu. Serius kena try, LIKE MAGIC, YOU CAN FEELS THE DIFFERENT.
I run a small business online, alhamdulilah rezeki Allah tu tak terkata bila solat dhuha. Nonstop tuhan bagi. Tak tipu weh. Okay aku bagitahu how and bila boleh buat.

Waktu solat dhuha yang terbaik adalah
antara jam 8 pagi sehingga 1230 tengh hari. Lama tu, cari la waktu free masa di office or even weekend di rumah untuk buat .

 Bilangan rakaat
2, 4, 6, sehingga 12 rakaat

Cara nak solat dhuha 
Niat , ' Sahaja aku solat sunat dhuha dua rakaat keraana Allah taala'

Rakaat pertama : Alfatihah dan surah pendek
Rakaat kedua : Alfatihah dan surah pendek (lebih afdal, surah addhuha)

Lepas solat dhuha, baca doa ini, (doa ni aku baru tahu kene baca leas solat dhuha)

"Ya Allah sesungguhnya waktu Dhuha, waktu dhuha-Mu, cahayanya cahayaMu, kerinduannya kerinduanMu, kekuatannya kekuatanMu, ya Allah sekiranya rezekiku ada di langit maka turunkannya jika ada di bumi keluarkannya. Jika cahaya jauh pendekatannya dan jika ada hampir maka permudahkannya dengan kebenaran dhuhaMu, cahayaMu, kekuatanMu dan kesucianMu, berikanlah kepada hamba-hambaMu yang soleh."
Then, doa la segala nya dekat Allah. Allah dengar setiap lubuk hati.

Niat aku nak share the experience, and everyone MUST feel what i feel and the benefit.
Dengan izin Allah, Allah akan beri kita pahala berganda kalau kita share dengan ramai orang lagi.
Try it! and experience it! 


1 ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review