Petua elak kucing berak merata.

What is the most effective way to prevent cat from pooping?
This is question that i really need to know how.

Mengikut pengalaman, saya dah cuba petua letak cili kering, atau biji cili tempat kucing berak.
Kucing tetap berak lepas saya tabur biji cili kering. Sabar je kucing rumah ni.
Tapi korang boleh cuba beberapa petua yang boleh elak kucing berak merata.

Petua #1
Tabur biji cili kering.

Caranya, tabur biji cili kat tempat kucing berak.
Tapi pengalaman kucing aku, dia still juga berak disitu. Tak jalan.

Petua #2
Softlan dan Cuka


Aku juga dah try, letak cuka campur softlan untuk elak kucing berak macam dalam artikel ni. Aku ikut je.... tapi kucing tetap berak juga.
Aku tak tahu la kucing jenis apa yang aku ada, semua tak jalan.
Aku ada baca , nak elak kucing berak kat tempat yang dilarang tu, kena letak bende yang ada bau. Baru kucing tu tak berak situ.

Petua #3
Limau


This time aku dah bersih kan tempat kucing berak, dan aku cuba kaedah, letak limau nipis dekat kawasan tu.
So nanti nak tengok, kucing aku berak tak lagi kat situ.



Petua #4
Serai


Serai, bagi aku wangi. Kucing tak suka bau bau ni. Semburkan air serai ke tempat kucing berak.
Tengok, esok lusa dia berak tak.
Ada kucing yang bila dah try petua ni pun tak jalan tau.

Petua #5
Lada hitam



Lada hitam pun bau dia kucing tak suka.
Letak dalam botol spray, 2-3 sudu serbuk lada  hitam and spray kawasan kucing berak tu.
Harapnya kucing giveup la berak tempat tu lagi.


Petua #6
Botol merah.


Petua ni aku baru penah dengar. Belum cuba berkesan ke tak dekat kucing aku.
Tapi cara nya,
isikan air sirap atau air dengan pewarna merah dalam botol. Letakkan di kawasan kucing berak.
Kena letak banyak banyak botol, dan susun.
Insyallah kucing tak berak dah kat kucing.
Ini aku belum cuba lagi, tapi nanti aku try.

Selamat mencuba korang. 

9 ulasan

  1. Botol merah tu kita pernah try tapi tak berkesan langsung kucing tu siap lompat dan juga boleh dia berak dan kencing kat sebelah botol merah tu wakakakka... Hehehehhe yang first tu kita tak try lagi...

    BalasPadam
  2. Satu lagi cara, anda boleh campakkan bangkai lipas kat tempat kucing berak tu. Bangkai lipas akan menarik semut-semut merah datang. Kucing takut kat tempat yg bersemut.

    BalasPadam
  3. Saya sudah mengunakan macam-macam petua. Satu pun tak berkesan. Selepas guna perinjis air Motion Detected Sprinkler. Barulah kucing tidak berani menghampiri kawasan rumah.

    BalasPadam
  4. Saya pun ada masalah yang sama. Saya try guna ubat gegat. Memang berkesan.

    https://pondokajip.blogspot.com/2020/09/cara-aku-elak-kucing-dari-melepasberak.html

    BalasPadam

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review