Getting married!








I cant believe im getting married ! Ya allah rasa macam I'm still young and bold. Like eh? aku
kahwin? People while eating will see you walking holding husband hand, and naik atas pelamin.
Bukan tengok orang lain di atas pelamin, tapi diri kita atas pelamin . Allah. I mean it's truly hard to wrap my head around it. It feels surreal.

Lagi beberapa hari..........

Alhamdulilah all the preparation went well.
Its leceh bila part which designer you ambil? which photographer you amik? It takes a lot of time, but try buat sikit sikit, and insyallah last minit tak berlaku or maybe minor je.
I tak ambil fashion designer mahal untuk buat my baju. Tapi yang worth the money. Not too expensive.

Best part during preparation.
The best part bila nak kahwin, i asked random people dekat twitter, how to settle all borang nikah. Sebab tak tahu nak tanya siapa. Kawan rapat bujang lagi. hehe.

And ada kawan matriks yang lost contact, dapat contact balik. Alhamdulilah.
Siap tanya, 'eh kasut nikah kau beli kat mana? Aku tengah cari ni'. So funny and cute.

Best bila beli hantaran ikut apa kita suka. Seronok and puas hati gila dapat beli barang yang dah wishlist lama.

Best dapat share knowledge with random people on instagram . Selalu scroll instagram makeup artist, diorang makeupkan pengantin, lawa gila! And randomny tanya, ehh nicenya pengantin, where did she buy that baju nikah etc? Guess what, pengantin tu pun reply, terus friend kat insta. Haih dah la cantik.

Best part sebenanya banyak, i state what i ingat je.
Best part when i share the same taste with my ibu. Sometime ibu akan datang bilik, 'Alia, yang ni cantik, ibu nak ni la untuk kahwin kamu nanti' . I feel so happy bila ibu happy. I love my ibu so much. Seronok dapat share same taste ni.

Best best ni pun, ada rasa takut juga.

But I'm scared! Scared of will the doorgift enough? Will the food enough ? Tudung masa nikah, resepsi harap behave la.
Every night before I sleep, i think a lot for the big day. Like my big day. I want to make it smooth and clear with everything.

Hope everything will be fine.



Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review