You just ran and we don't wanna catch you

Weekend in college was so boring. Sepatutnye weekend we should spend our time with family like weekend weekend aku sebelum ni.
Last tuesday kalau tak silap, adik aku call dari rumah masa time maghrib.

*angkat call
me : Hello, assala....
aisyah : Kakak kene balik minggu ni, Bibik dah lari
me : HAAA? lari??

Tak sempat aku nak bagi salam, dah gelabah jerit kat aku suruh balik.

Jadi , bermula la drama bibik cabut lari for the second time in life.
Before ni lari masa aku sekolah rendah. Kata nak beli goreng pisang, lepas tu tak balek balek sebab ikut boyfren.What the _ _ _ _ man?

Sekarang ni kes.. tak tahu la nak cakap macam mane. She dont wanna cook. She only jaga opah, itupun nak kata tak larat dah. Dia ada bagitahu dia nak berhenti. Okay fine. Kene la tunggu next maid dari agent sampai kan.

Masa dapat tahu tu , rasa nak balek rumah time tu jugak. Aku dapat rasa kan rumah aku tengah huru hara. How dare la bibik tu tinggal kan opah dekat bilik terbaring macam tu. Aisyah, Hadiff, Ayah kerja. Hakim pergi sekolah sorang sorang. Ya Allah! Macam nak menanges aku dengar aisyah cerita. Ibu pulak ada conference dekat oversea.
Tak de sapa masak kat rumah. Kebulur adik adik aku. Tapi nasib wancik amik cuti. Lega.

Tapi aku tak balek pun. :"( sebab ada program kolej kot plus financial problem. CEH! bajet macam apa je ada financial problem.


Me : Ayah, kenapa bibik lari? Dia lari pegi mana ?
Ayah : Tak tahu la dia lari kemana. Lantak la dia lari buat dosa je dia kat rumah tak sembayang.

Aku pernah dengar kalau ada salah seorang ahli rumah tidak menunaikan solat, ahli yang lain pun dapat dosa.

Peh! free free dapat dosa weh.

Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review