Sampai bila bila

Asalkan cuti je berangan nak kahwin, sebab asyik buat kerja rumah, lepas tu masak, lepas tu sidai kain, lipat kain, beli barang dapur. Rasa macam nak kawen la , atleast ada teman gi mana mana. Haa tidur pun ada la teman. Gosip nonstop, wuu tu paling best tu.

Last semester degree ni memang penat dengan assignment, test, exhibition, tapi enjoy sebab surround by kawan kawan yang sentiasa bawa jalan yang benar dan ke jannah. No last minute works, AND TO UNDERSTAND ALL THE WORKS I DO!
Tapi is the matter that kalau tak paham, tanya. Nanti sampai bila bila tak tahu.
Biar la kawan nak kata kita bengap pun, atleast kita tanya, dan ambil tahu.
Dan biar la banyak 'oooohhhh, macam tu' pun, ilmu , tiada had umur.

Syukur juga la, semua baik baik je study semester ni, ada lagi dua bulan setengah . kot. untuk habiskan this semester, and then wll continue practical, then graduate, yeay, convo!

Dulu pikir siapa la nak kat aku yang asdfghjkl ni. Meroyan, desperate semua aku rasa. Sampai menanges pun ada sensorang kat dalam bilik sebab tiada yang nak kat diri aku. I've change dari bad to goods. Everytime down sebab tiada calon ke inrelationship ke, terus tanya Allah kenapa aku takde yang nak, burok sangat ke perangai aku? and doa to Allah. Then jumpa ayat yang kata , Allah dah tetapkan siapa 'the one' tu and bila dia akan datang, aku jadi kuat balek and wait for him la.

Lately , ramai kawan sebaya dah kahwin. Alhamdulilah. At the age of 23 , ramai kawan alamin dah kawen, Aku datang wedding ke tak datang ke, still ddah sah suami isteri.
Tapi aku terpikir how , how they approach mak ayah, means both mak ayah untuk nak dapat green light tu?
Paling kurang pun, masuk meminang, atau merisk ke atau tunang. I WANT TO KNOW HOW!


Sebab that fasa, aku tak lepas lagi. Please semua doakan aku dipermudahkan urusan.
Tapi terfikir, kalau nak kawen ni, sebab kita nak lari dari mak ayah ke? no kan? Sebab dah suka sama suka, mana boleh biar lama lama. Macam the more kita tunggu , the more maksiat dapat. (kemain hipothesis lagi, hihih)
Tapi ada yang kata, ' kau fikir lepas kerja nak kawen je, pastuh mak ayah kau , kau tak fikir'
Aku anak sulung, lagi aku pikir mak ayah more than anything. Even nanti dah kerja sekali pun, still nak bagi duit kat mak ayah. Tapi tak bermakna kawen tu nak lari dari mak ayah, Kita tahu mak ayah dah jaga, dah bagi macam macam kat kita, nak balas jasa tu , tak tahu la dengan pelajaran kita ada ni mampu nak balas jasa diorang. Kalau ikut kan pengorbanan mak ayah, memang sampai bila bila, sampai mati tak terbalas jasa diorang. Dan sampai bila bila la tak kahwin tu.

Nak balas jasa tu, kalau aku, banyak cara, tak semestinya nak bagi dengan duit, sekarang pun aku tak kerja lagi. Balas dengan tolong diorang buat kerja rumah, borak dengan diorang, dapat dean list  which is it will make them happy, tapi takat ni belum lagi dekan. :( This is sad. Thats why aku buat kerja rumah apa semua, sebab aku tak tahu aku tak mampu nak bagi barang barang mahal untuk mak ayah. Thats why, aku juga doa untuk mak ayah aku.

Jadi point dia kat sini......................... jap aku pun tak tahu point aku.haha. Okay, kalau ada 'the one' in your life, cecepat la approach mak ayah. Aku rasa kawen tu bukan takat just kawen je, konsep pengorbanan pun ada dalam tu. Tapi atleast kerja dulu, bagi mana yang mampu dekat diorang. Ha, pengorbanan tu penting. Selagi kita masih hidup, selagi diorang ada, buat la semua bersama with ibu ayah, sebab tak tahu bila mati itu akan datang pada kita atau pada diorang dulu. Tetiba rasa nak nanges. Haihh.

Happy deepavali woi, esok cuti.

Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review