Pertama kali MUA makeupkan muka aku

Yesterday got makeup from Fatin.
First time dimakeupkan. Feels so good!
Selalu tengok orang lain dimakeupkan.This time, aku yang try.
Aku jenis yang tak confident dengan muka sendiri. Ala biasa la, acne, acne scars, jerawat besar besar.
But Alhamdulilah getting better lepas tukar pemakanan.
Tapi a day before makeup naik jerawat , aku salah kan aiskrim yang aku makan.
Aiskirim memang boleh naikkan jerawat. I will tell you guys later.

So back to topik MUA tadi.
I asked Fatin , apa yang kena pakai before you makeup kan i?
Dia jawab, tak yah pakai apa apa.
Seram juga tak pakai moisturiser keluar rumah. Distance ke rumah Fatin pun tak jauh. So takpe la.

Sampai rumah Fatin, dia applykan from beginning skincare, which is good for sensitive, dry acne skin macam aku.
Step dia, toner -> moisturiser -> serum-> oil -> primer -> then baru foundation.
Tapi what i learn from my first time MUA dengan Fatin is that , you must have good skin first before you invest for your makeup.
Aku setuju, sebab , kalau muka jerawat timbul timbul besar besar , then apply makeup memang tak cantik jadinya, licin, tapi bila zoom in, timbul timbul. Lagi tersumbat jerawat tu, lagi naik banyak la jerawat lain.
Yes, jaga kulit dengan beli skinacre yang betul, bila dah flawless , baru boleh apply makeup dengan senang hati.

Here photo of my face bila dimakeupkan.


Before and after. 

Aku ada ingat beberapa product yang MUA Fatin pakai dekat aku,
Mario Badescu Cucumber cleasing oil
Tarte Maracuja Oil
Mac Moisturiser (Tak tahu yang mana)
Hourglass ambient
Nyx concealer.
Nars Foundation
Zoeva Pallete
Tarte Bloom pallete
dan etc,

Semua makeup Fatin pakai , i suka. No local product buatan kilang atau kilo punya.

Really loves her makeup. Harga affordable to those nak try her magical hand, doing makeup.
Nak gi dinner makeup pun boleh, engagement, atau kahwin pun boleh.
Boleh tengok her instagram @makeupbyhfatin and contact her.

Tiada ulasan

Ya!

Food Review

Resepi Masakan

Birthday

My Student Life

Skincare Review

Hotel Review